Loading

Je coby marketing SEO vhodným prostředkem?

Každý majitel firmy chce, aby právě ta jeho vydělávala co nejvíce peněz. Tento zisk by se měl ideálně neustále zvyšovat, a to rychlejším tempem, než jaké je tempo růstu inflace. To znamená, že je nutné si udržet co nejvyšší množství stávajících zákazníků a zároveň lákat stále nové. A vzhledem k tomu, že konkurence se snaží přesně o to samé, rozhodně se nejedná o snadný úkol.

 

Je tedy jasné, že správně zvolená marketingová strategie je klíčem k úspěchu. A zatímco dříve byla za nejúčinnější považována televizní reklama, v současné době se vše pomalu přesouvá do prostředí internetu.

 

seo3

 

Velmi využívaným typem propagace se stala optimalizace internetových stránek pro vyhledávače, známá také pod svou anglickou zkratkou SEO. Jedná se o proces, kdy se webová stránka firmy upraví tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil její odkaz na jednom z prvních míst v seznamu výsledků.

 

Tím se zvýší návštěvnost daného webu, a jelikož každý z těchto návštěvníků je zároveň potenciálním zákazníkem, tak čím více jich bude, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. Výsledkem je zvýšení zisku firmy.

 

seo5

 

To vše zní dobře, je ale marketing SEO skutečně tak účinný, jak se na první pohled zdá? Zde samozřejmě záleží na konkrétní situaci. V některých případech může znamenat rozdíl mezi úspěchem a krachem, jinde bude zase celkové zvýšení zisku prakticky neznatelné. K jeho zvýšení však dojde vždy.

 

Pokud bychom chtěli vědět, zda se zrovna tato metoda propagace pro naši firmu hodí, je dobré si nechat zpracovat analýzu. Ta nám řekne, jaké přibližné zvýšení zisku můžeme očekávat, i jaké náklady bude nutné vynaložit. Porovnáním těchto dvou údajů snadno zjistíme, zda to skutečně stojí za to a zda je návratnost investice v rozumném časovém horizontu. Tak budeme mít jistotu, že neproděláme, což je na trhu to nejdůležitější.