Loading

Uberte na váze. Tělo i mysl vám poděkují

Hubnutí není žádná legrace, ale často nezbytnost, abyste si zachovali kvalitní způsob života. Neznamená to však, že během něj musíte kdovíjak trpět.

Uberte na váze. Tělo i mysl vám poděkují

Nadváha, když je mírná, není většinou žádný velký problém. Problémy mohou nastat až u lidí, kteří se dopracovali do stavu velké nadváhy či dokonce obezity. Zde už je potřeba snižovat váhu, a to často radikálně. Přemíra tuků v lidském těle nedělá dobrotu, a proto je dobré se jich zbavovat průběžně, třeba sportováním, případně pomocí stravy. A to je právě problém, jelikož valná část Čechů nesportuje a vyživuje se vyloženě špatně. Na vině jsou tyto dva faktory stejnou měrou a ty musí být pro dosažení lepší postavy změněny.

Švestky

Ideální je ještě před započetím hubnoucí kůry zjistit aktuální a pravdivý stav věcí, tedy kolik člověk musí zhubnout, aby byl v zelených číslech a neměl nadváhu, ovšem ani podvýživu. Toho lze v domácích podmínkách dosáhnout pomocí kalkulačky BMI, kterou najdete na mnoha internetových stránkách. Do výpočtu je nutné zahrnout nejen hmotnost, ale rovněž výšku postavy a také věk.

V případě, že vyjdou čísla nelichotivá, je potřeba se dát do hubnutí. To znamená hlavně změnu jídelníčku. Někdy je potřeba být radikálnější, jindy postačí jen pár dílčích změn, třeba vynechání některých jídel. Obecně platí, že nejdůležitější je vyvarovat se konzumaci sladkých, tučných a přesolených jídel. To znamená nejíst u stánků s rychlým občerstvením, které právě takováto jídla nabízejí. Je to logické, jelikož právě na tyto pokrmy se dá snadno navyknout a člověk si jich pak chce dopřávat co nejvíce v co možná nejkratších intervalech. Ideální je živit se kombinací ovoce, čerstvé zeleniny, luštěniny a rybího, popřípadě drůbežího masa.

Vodní meloun

Sportem k lepší postavě

Říká se, že sportování vede k lepšímu zdraví a je to pravda. Také se s jeho pomocí dá dobře shazovat přebytečná váha. Hodně záleží na sportu. Silové nejsou pro hubnutí zrovna nejideálnější. Opakem jsou pak vytrvalostní aktivity jako jsou jízda na kole nebo běhání, které k dobrým výsledkům vedou mnohem rychleji.